niedziela, 3 czerwca 2018

Ortografia na wesoło. I mój szkolny mistrz.

Ortografia na wesoło

Ortografia, zmora wszystkich, nawet nauczycieli. A propos nauczycieli, za dziecka miałam taką sytuację, gdzie nauczyciel się popisał. To była druga może trzecia klasa, pisaliśmy dyktando, nauczycielka młoda zaraz po studiach. Oceniła moje dyktando, ja tam nie zwróciłam uwagi, bo przecież gdzie dziecku w głowie sprawdzać czerwone bazgroły nauczyciela na poprawionym przez niego dyktandzie. Natomiast rodzice mieli niezły orzech do rozgryzienia, do dziś ową panią pod tym względem kojarzą. W dyktandzie występowało imię "Józef" i w takiej postaci napisałam je, natomiast nauczyciel skreślił mi
to "ó" i poprawił na "u"
Więc gdy widzicie błędy w moich postach, wybaczcie mi. Jaki mistrz taki uczeń 😅

W moich czasach dzieciństwa nie było zbyt dużych możliwości do samodzielnej nauki ortografii, trzeba było polegać na nauczycielu, albo mieć pod ręką słownik ortograficzny. Dziś już mamy szeroki wachlarz pomocy, a najbardziej cieszą materiały które przez zabawę wpoją wiedzę.  
Takim przykładem może być powyższa książeczka, gdzie sam tytuł już daje nadzieję na pouczającą lekcję ortografii i to w trakcie zabaw, a nie ściśle określonego schematu, gdzie większość dzieci nic nie rozumie.
Osobiście książeczka służyła mi jako ściąga przy właśnie domowych dyktandach. Z reguły synowi dyktowałam co mi przyszło na myśl, a później siedziałam ze słownikiem, szukałam słów i sprawdzałam czy dobrze napisał. W tym przypadku dyktując mu gotowca z tej książki, uczyłam się już na przód. Taki pomysł może działać i w drugą stronę, np gdy dzieci bawią się w szkołę (co u mnie często się zdarza) i "pani nauczycielka" dyktuje dyktando.
Książeczka zawiera ciekawy sposób na przekazanie i utrwalenie ortografii. Ilustracje kojarzące się ze słownictwem, wiersze, rymowanki z humorem. Ćwiczenia bazujące na ilustracjach kolorowych i czarno-białych pobudzają wyobraźnię a od wyobraźni to już tylko jeden krok, gdzie mimowolnie wyraz zapisuje się w pamięci.

Opis:
" Masz trudności z ortografią?! Nie możesz zapamiętać poprawnej pisowni trudnych wyrazów? Pomoc znajdziesz w tej książce. Zdobędziesz tę umiejętność przez zabawę, rymowane teksty, ilustracje oraz ciekawe zestawy ćwiczeń. Życzę dobrej zabawy..."





Info:
Autor: Alicja Biedrzycka
Ilustracje: Halina Nowakowska
Okładka: twarda
Wymiary: 200x170
Stron: 86
wydawnictwo Petrus

Oraz:
Piórnik i wyposażenie: Milan

4 komentarze :

  1. Oj, ja już sie boję, co to będzie, jak nam przyjdzie nauka ortografii ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. o.. super książka idealna dla mojego starszaka no a u a s w szkole Pani stwierdziła że nie będzie błędów sprawdzać dzieciom bo jest więcej dzieci dyslektycznych co przeważyło bym synowi zmieniła szkołę

    OdpowiedzUsuń
  3. Obecnie jest mnóstwo pomocy do ortografii i to dobry sposób, żeby zachęcić dziecko do nauki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. och tak potrzeba takich ksiażek dla mojego syna :D

    OdpowiedzUsuń

Myślisz że możesz coś dodać od siebie? Napisz komentarz ;-)

Ps. Nie publikuje komentarzy z linkami do stron! Chcesz się zareklamować, zapraszam do kontaktu.